Hem Jag älskar att omvandla problem till lösningar!

Jag älskar att omvandla problem till lösningar!

Ida Johansson har jobbat som Serviceledare på Forenede Service i tre år. Ida älskar att vara spindeln i nätet och arbeta med människor.

Hur ser en vanlig dag ut för dig som Serviceledare på
Forenede Service?

Jag skulle sammanfatta min tjänst som ”spindeln i nätet”. Jag ser till att allt snurrar och dyker det upp några problem löser jag dem snabbt och smidigt. Jag är ansvarig att följa kundavtalen o levererar det som ska. Jag har även arbetsmiljöansvar, löneförhandling och administrationsuppgifter etc.

”Jag har fint samarbete med all min personal”

Vad är det bästa med ditt jobb?
Min personal! Jag har fint sammarbete med all min personal allt ifrån gruppledare till servicemedarbetare. Det är viktigt att ha ett fungerande ”lag” som arbetar sig framåt – då får man också nöjda kunder! ISedan är det också självklart roligt att träffa kunderna när man är ute på kundbesök etc.

Hur ofta besöker du kunderna?
Det beror lite på vad avtalet säger och om allt flyter på som det ska hos kunden. Vi gör ju tester gällande hygien- och kvalitetsnivån hos kunden, som heter instakontroller. Vi gör instakontroller en gång per kvartal medans en del kunder får instakontroller oftare. Men jag har mycket fin kontakt med alla kunder, så ibland hälsar man på för att ta en kaffe och se så allt följs enligt avtal.

Du verkar mycket omtyckt av din personal?
Tack, så kul att höra! Min personal är underbar och bra på att berätta varje gång jag ser dem att de är glada över mitt ledarskap mm. Jag tycker det är viktigt att vara rak, men samtidigt berätta för min personal hur mycket jag uppskattar deras fina arbete mm.

Vad är det bästa med att jobba som Serviceledare på Forenede Service?

Varmt företag där man ser människan, fina kollegor, ingen dag är den andra lik och det bästa av allt… jag får omvandla problem till lösningar! Känslan när ett problem löst sig är fantastisk! Det tror att det är viktigt i min tjänst att man är positiv, stresstålig och att man ser stora som små problem som utmaniningar som är till för att lösas. Mitt jobb som serviceledare på Forenede Service får utan tvekan tio av tio, full pott! Forenede Service är ett fint och genoint
familjeföretag.