Hem Hållbarhet

Vi tänker hållbart!

Miljö- och hållbarhetsarbetet är en av grundstenarna i Forenede Service affärsidé. Vi tar ansvar för miljön, både som leverantör, arbetsgivare och som servicepartner till våra kunder.

ESG – För en lönsam & hållbar framtid

Läs mer

Forenede Service har Svanenlicens

Läs mer

Hej!

Del 1

Osynliga smittvägar finns överallt – hur skyddar ni er?

Del 2

Hur får vi alla att prestera sitt bästa för dig som kund?

Del 3

Hur får vi alla att leverera på topp?

Del 4

Varför är kem viktigt för dig som kund?

Hållbarhetsarbetet hos kund!

‎Våra bidrag till globala målen!

Miljömål

Vi använder alltid miljöanpassande metoder, maskiner och produkter. Detta säkerställs genom vår centrala inköpsfunktion. Genom god planering och logistik ser vi till att transporter minimeras och genomförs med minsta möjliga påverkan på miljön. Vi arbetar med ständiga förbättringar ur miljösynpunkt för kunder, medarbetare och vår omvärld.

Forenede Service konkreta mål är följande:

  • Samtliga inköp av städmaterial (microdukar och moppar) ska vara miljömärkta.
  • Samtliga inköp av städrelaterade kem skall vara 90% miljömärkt kem.
  • Samtliga inköp av hygienmaterial (toalettpapper och handdukspapper) ska vara 100% miljömärkt.
  • 85% av alla bilar skall vara miljöbilar. Definition miljöbil = ”fossilfri” bil eller ha kalkylerat maxutsläpp 35g CO2 per km i standardutförande vid beställning.

Miljöledningssystem

Vi arbetar efter ett miljöledningssystem med tillhörande åtgärdsplaner med syftet att nå uppsatta miljömål och minimera den negativa miljöpåverkan. Modellen visar strukturen för vårt miljöarbete. Riktlinjer och rutiner är integrerade i vårt gemensamma verksamhetssystem som uppfyller kraven för både ISO14001, ISO9001 och ISO45001.